Mikor mentette utoljára adatait? Három hónapja?
Akkor Önnek csupán(?) az utolsó 3 hónap anyagát kell újra könyvelnie, ha a gépével baj történik.
Nyomtatás USB-portos nyomtatóra:
Akinek ilyen nyomtatója van, annak - egy általam üzembe helyezendő segédlet telepítése után - minden listát Lemezre (nem pedig direktben a nyomtatóra) kell kérnie!
Kedves áldozataim, kik a kettős könyvelő programomra fanyalodtak!
Kérem, hogy az ÁFA-összesítő tételes analitikája gyanánt ne a korábban megszokott utalásos és készpénzes kimenő/érkező naplók listáit használják, hanem a 2006. eleje óta létező újabb ÁFA-analitikákat! Sokkal praktikusabbak! Helyük:
Listák / Főkönyvi, folyószámla és egyéb kartonok / További kartontípusok
Egyáltalán: e menüpont alatt - mondom ezt elfogultan - nagyon klassz egyéb információk lekérdezésére is lehetőség van!
Hibajelenség! De mielőtt felhívná a programozót:
Később itt részletesebb praktikus tanácsokat is fogok majd adni (addig türelmet kérek), melyek olvastán előfordulhat, hogy rövid időn belül megnyugodva sóhajt fel valamely - első közelítésben ijesztő - hibajelenség okozta sokk után. Egy jótanács addig is: ha a gép, ha a program működésében szokatlan viselkedést tapasztalunk, melyre nem találunk magyarázatot, gyakran eredményes terápia, hogy lépjünk ki, zárjunk be (ha tudunk), állítsuk le a masinát! Áram alól is vegyük ki! Kb. fél perc múlva kapcsoljuk be, és próbálkozzunk eljutni ahhoz a ponthoz, mellyel való iménti sikertelen kísérletünk komoly rombolást végzett a számítástechnika iránti érzett - mindeddig esetleg töretlen - bizalmunkban. A könyvelő programon belüli anomáliás működés sokszor kezesbáránnyá szelidíthető, ha indexelünk (Szervíz 2. menüpontja). Kettős könyvelésnél ezután még végeztessük el az adatbázisokra vonatkozó ún. konzisztencia-vizsgálatot is (Könyvelés). Ha a vizsgálat hibát talál, igényeljük a felajánlott javítást! Ha mindezek sem segítenek, természetesen
"Hívja fel a programozó figyelmét ..."